lørdag, juni 17, 2006

Lyder jeg vil sovne til

Her er en liste med mine favorittlyder når jeg skal sove:

  • Havet. Helst rolige dønninger mot en sandstrand. Sist opplevd i Torre Del Mar påsken i fjor.
  • Sus fra en isbre. Lyder fra bekker, elver og kalvinger fra breen gir et helt spesielt sus, som jeg sist sovnet til i Loen sommeren 1998.
  • Storm og regn. Oppleves store deler av høsten, mest perfekt om soverommet ligger på et hjørne av huset med to yttervegger.
  • Natt-tog. Lyden av toghjulene som treffer skjøter i skinnene. Sist opplevd påsken 2002 på vei fra Trondheim til Oslo.

Mitt neste bosted skal være der en isbre møter havet ved en sandstrand, rett ved togskinnene på en plass i landet der det stormer og regner store deler av året.

Tips til boplass, anyone?

6 kommentarer:

Ragnhild sa...

Jeg ville foreslått Meløy; de har isbre og sandstrand (riktignok ikke i umiddelbar nærhet av hverandre), men for å komme til togskinner må du litt nordover. Dessuten regner det og blåser det masse der. Mye mer enn i Bergen (selv om bergenserne ikke liker å høre det). :-)

Ullsokk sa...

hm, siden sandstrand og isbre står øverst på prioriteringslista var det slett ingen dum ide!

Ragnhild sa...

Hihi! Har bare vært meløyfjerding i tre korte år (da jeg var ung); men synes fortsatt skamløst at det er den aller vakreste kommunen i norge.. :-)

Ullsokk sa...

Ny favoritt: bleik på andøya. selv uten isbre og tog.

Anonym sa...

Looking for information and found it at this great site... » » »

Anonym sa...

best regards, nice info »