tirsdag, februar 28, 2006

Tannlegebesøk

I dag var jeg hos tannlegen igjen. Må nesten si igjen, for det føles som jeg er der hele tiden. Først får jeg innkallingen, så gruer jeg meg i en måned, og så drar jeg dit og har det fælt, og så gruer jeg meg et år til jeg må dit igjen.

I dag kom jeg som vanlig inn på kontoret hans og satte meg ned i stolen halvt svimeslått av tannlegelukta. (Hvorfor har de sånn lukt der? Det er jo den som gir meg mest panikk!) Etter en rask titt og fire røntgenbilder kunne han fastslå at jeg hadde verken tannsten eller hull og er-du-flink-med-tanntråd-nei-vel-bruk-det-oftere.

Nå kan det hende han ikke turte annet. Besøket ble nemlig åpnet slik:
Tannlegen: Hvordan er tennene dine i dag da?
Ullsokk: Skarpe.

10 kommentarer:

Sorgenfri sa...

Hehe.
Den burde skaffe deg en utsettelse på neste innkalling. :o)

Ragnhild sa...

Da jeg var hos tannlegen sist, hadde jeg begynt på sykepleien siden forrige gang, og brukte mye tid på å grunne på om alle instrumentene var sterilisert på ordentlig måte og sånn. :-D Jeg innbiller meg at tannlegelukta er et godt tegn - det må vel bety desinfeksjon?

Alveslottet sa...

Hehe - den der skal jeg prøve neste gang jeg er hos tannlegen :-)

Ullsokk sa...

giraffen: forhåpentligvis!
prinsessen: jeg har alltid tenkt at den lukta er der for å overkjøre lukten av blod!
sneezle:japp:-) det skal bli min faste åpningsreplikk heretter. Helt til han gjennomskuer meg.

Anonym sa...

Tannlegen min er sykepleier i tillegg til tannlege, så når jeg er der blir jeg spurt ut om sykepleieting. "Hva heter det jeg gjør nå? Hva gjorde jeg feil nå? Vasker du hendene før du spriter de etter du har brukt latexhansker?" og slike spørsmål..Litt vanskelig å svare med masse instrumenter inni munnen, men han får iallefall tankene mine over på noe annet:p

Ullsokk sa...

"Vasker du hendene før du spriter de etter du har brukt latexhansker?" ...hjelp, jeg hadde garantert bæsja i feil postkasse om jeg hadde vært sykepleier... so mutch to remember, so little brain ;-)

Anonym sa...

:-D Glimrende svart! Skal huske den til mitt besøk hos engelsk tannlege.

Ullsokk sa...

oo engelsk tannlege... fikk automatisk flashbacks til london dungeon, hm... men neeeida, det går SIKKERT bra! hehe...

Kristin Storrusten sa...

Snublet ved en tilfeldighet over bloggen din og ble utrolig glad i den fra øyeblikket ordet "skarpe" kom inn i bildet. Ikke så lite genialt!
Ellers må jeg nevne at forrige gang jeg besøkte tannlegen restaurerte de kontoret ved siden av, og det bor-lyden kunne skremt livskiten ut av den beste!

Ullsokk sa...

oioi, borring i betong på tannlegekontor hadde i grunnen vært et kult konsept hvis de forente det med skjult kamera på venteværelse! så gøy at du falt for ordet "skarpe" hehe:-)